محل تبلیغات شما

خودپرداز

رقابت خودپردازها

در ساده‌ترین تعریفی که از رقابت ارائه شده آن را رفتاری طبیعی بین موجودات زنده‌ای می‌دانند که در محیطی با منابع مشترک همزیستی دارند. بر همین اساس هم کارشناسان اقتصادی متعقدند جایی که رقابت هست عناصر زنده‌ی اقتصادی، گردش مالی و رشد هم وجود دارد. بر این اساس هیچ دلیلی وجود ندارد که  نگران رقابت تجاری باشیم، جایی که رقابت تجاری نیست به احتمال زیاد فرصت‌های خوب کسب و کار هم وجود ندارد. کمتر خیابان و محله‌ای را می‌توان یافت که در آن خودپرداز نباشد، و بر اساس همین قانون ساده، در بین خودپردازها نوعی رقابت پنهان وجود دارد، اگرچه آ»ها موجود زنده نیستند. قانون رقابت می‌گوید ااما سهم دریافتی هر یک از طرفین رقابت برابر نبوده و خودپرداز هم از این قاعده مستثنا نیست. این مطلب بررسی و اشاره به رقابت خودپردازها در محیط های مشترک است و به مواردی  می‌ پردازد که موجب برتری یک خودپرداز در این رقابت پنهان خواهد شد.

سهم همه خودپردازها از مشتری یکسان نیست

توزیع یکسان خودپرداز ها در یک محیط مشترک، مثلا خیابان یا مجتمع تجاری به معنی توزیع یکسان مشتریان نیست. خودپرداز ها در یک محیط مشترک به نوعی رقیب یکدیگر محسوب شده و کسانی در این رقابت پیروز ترند که اصول صحیح رقابت، نیاز های پنهان مشتری، ارزش‌ های متمایز و از همه مهم تر بازار محلی که در آن فعالیت می‌ کنند را بهتر بشناسند. به این مسئله مهم توجه داشته باشید که مهمترین گام در جذب مشتری بیشتر عدم حضور دیگران نیست. رقابت در هر عرصه‌ ی فعالِ تجاری اجتناب ناپذیر است حتا اگر مانند خودروساز های داخلی انبوهی از قوانین بر سر راه رقبای با کیفیت دیگر قرار داشته باشد. اگر در جایی تعداد زیادی خودپرداز مشاهده کردید به جای پس رفتن به این نکته توجه کنید که چرا دستگاه ما حضور نداشته باشد؟ اینجا یک بازار کاملا فعال است.

عدم توجه مشتریان به برند دستگاه و بانک خودپرداز

تحقیقات نشان داده که مشتریان برای خدمات خودپرداز توجه چندانی به نوع بانک سرویس‌‌دهنده‌ی آن خودپرداز ندارند مگر این که بخواهند از خدمات اختصاصی آن بانک استفاده کنند. بنابراین این که خودپرداز شما متعلق به کدام بانک باشد، در رقابت بین دستگاهها عملا تأثیر چندانی ندارد. گواه این امر هم هزاران خودپردازی است که از بانکها و موسسات مالی تازه تأسیس تحت پوشش بانک مرکزی، در حال فعالیت و رقابت تنگاتنگ با بانک‌های باسابقه هستند. کافیست خودپرداز تحت مالکیت شما از شبکه‌های ملی و کشوری خدمات بانکی پشتیبانی کند، می‌توانید قدرتمندانه در این عصرصه حضور داشته باشید. برندهای دستگاههای خودپرداز هم برای مشتریان عادی ناشناخته است، برای مردم اهمیت چندانی ندارد که خودپرداز شما متعلق به یک برند اروپایی است یا آسیایی، کافیست سرویس‌دهی مناسب و استاندارهای لازم را دارا باشد. به مشاور و شرکت سرویس‌دهنده خود اعتماد داشته باشید و نگران نوع برند دستگاه نباشید.

تعدد خودپردازها، کسب درآمد و جذب مشتری بیشتر

تقریبا در بسیاری از شهرهای بزرگ و متوسط، بعضی از خیابان ها به بورس کالای خاصی تبدیل می‌ شود. گاهی نیمی یا همه‌ی یک خیابان بورس فروشندگان لوازم اسپرت خودرو است و خیابانی دیگر موبایل و خیابان دیگری لوازم خانگی. این تجمع فروشندگی نه تنها باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب شود رونق اقتصادی بیشتر را برای کسبه فراهم می‌کند. تجمع دستگاههای خودپرداز را می‌‌توان در قالب شعب موسوم به بانک 24‌ساعته مشاهده کنید. این که آیا بخش خصوصی قادر است نسبت به تجمع تعداد چندین دستگاه خودپرداز در یک محل انحصاری اقدام کند یا خیر موضوع این مطلب نیست. صرفا قصد داریم به این نکته مهم واقف شوید که تعدد و تجمع ارائه‌کننده‌های یک خدمت در یک محل نه تنها موجب رونق گرفتن بیشتر بازار می‌شود، نقاط ضعف و قوت فروشنده و ارائه کننده‌های خدمات را بهتر نشان می‌دهد.

توجه به جزئیات محل قرارگیری دستگاه

گاهی در خیابان یا مجتمعی که خودپرداز نیست، اولین محل خالی یا متناسب با ابعاد دستگاه که در دسترس هست برای نصب خودپرداز  و دستگاه نصب و فعال می‌شود، در شروع، زمانی که خبری از رقبا نیست این موضوع چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما به تدریج با حضور سایر دستگاه ها الویت مشتری در انتخاب دستگاه خودپردازی است که در محل مناسبتر نصب شده باشد نه صرفا در محل متناسب با ابعاد یا فضای مورد نیاز دستگاه.

 تحقیقات بصری نشان می‌ دهد وقتی دو دستگاه نزدیک به هم در یک پیاده‌ رو نصب شده باشد، الویت مردم انتخاب دستگاهی است که به لحاظ فیزیکِ ساختمان، در نبش یا بردیگی یا تو رفتگی قرار گرفته باشد. دستگاه هایی که به صورت مورب نصب شده باشند و به نوعی پشت افراد هنگام استفاده مستقیم رو به خیابان و پیاده رو نیست بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد اما این تورفتگی یا بریدگی نباید به شکلی باشد که باعث به خطر افتادن امنیت مشتریان در ساعات خلوتی شود.

جزئیات محل نصب در مکان های شلوغ، پر رفت‌ و آمد و همچنین مراکز خرید اهمیت زیادی دارد. دستگاه‌ هایی که بیش از حد به درهای ورود و خروج نزدیک هستند نیز کمتر استفاده می‌ شوند. توجه داشته باشید که دستگاه خودپرداز نباید بیش از اندازه به ورودی و خروجی نزدیک یا در معبر مستقیم عابران قرار گیرد. مردم حس خوبی از شلوغی و رفت آمد زیاد در هنگام استفاده از خودپرداز ندارند و این موضوع در مورد بانوان و سالمندان بیشتر دیده و احساس می‌ شود. این موضوع و موارد دیگری که در بخش های آتی به آن خواهیم پرداخت، شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد اما واقعیت این توجه به همین جزئیات روند موفقیت و شکست یک تجارت را رقم می‌زند.

source: اصول اولیه رقابت خودپردازها در جذب مشتری | بخش اول

 

تولد اولین خودپردازهای بیت کوین در ایران

بهترین مکان برای نصب خودپرداز

آخرین آمار دستگاه های خودپرداز تا پایان آبان ماه 98

خودپرداز ,رقابت ,یک ,دستگاه ,خیابان ,محل ,که در ,داشته باشید ,جذب مشتری ,در یک ,این موضوع ,توجه داشته باشید

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پلاستیک حبابدار در مشهد